باشگاه پیکان تایید کرد: خارج از دستگردی با استقلال بازی نمی‌کنیم احتمال حذف سید حسین حسینی از تیم ملی قوت گرفت نسخه ناکام شادکام! افزایش تنش میان سرخابی‌ها| شکایت پرسپولیس از فرشید سمیعی نتیجه بازی استقلال و گل‌گهر سیرجان(۸ خرداد ۱۴۰۳)+ ویدیو گل| آبی‌ها بردند، اما ... جدول لیگ برتر در پایان هفته بیست و نهم (۸ خرداد ۱۴۰۳) | صدر در تسخیر پرسپولیس ویدیو خلاصه بازی استقلال و گل گهر سیرجان(۸ خرداد ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و شمس‌آذر قزوین(۸ خرداد ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| یک گام تا قهرمانی قرمزها ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین(۸ خرداد ۱۴۰۳) نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال (۸ خرداد ۱۴۰۳) | تکلیف قهرمان لیگ به هفته پایانی کشید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نساجی و هوادار (۸ خرداد ۱۴۰۳) | برد پرگل برای بقا در لیگ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و آلومینیوم اراک در لیگ برتر (۸ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو گل اول پرسپولیس به شمس آذر توسط اورونوف (۸ خرداد ۱۴۰۳) چرا بازی‌های پرسپولیس و استقلال در هفته بیست‌ونهم با تاخیر آغاز شد؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) ژاوی دستمزدش را بخشید پخش زنده بازی شمس آذر و پرسپولیس در لیگ برتر (۸ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و گل گهر در لیگ برتر (۸ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین در انتظار معجزه برای علی اسعدی خروج فرجی از ترکیب اصلی بازی با شمس آذر آنچلوتی: بعد از رئال بازنشسته می‌شوم
سرخط خبرها

نوستالژی| ششم با ۶  امتیاز، کارنامه خراسان در لیگ قدس ۶۴

  • کد خبر: ۹۷۹۸۷
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
نوستالژی| ششم با ۶  امتیاز، کارنامه خراسان در لیگ قدس ۶۴
بخش چهارم و آخر تاریخ نگاری حضور خراسان در اولین دوره مسابقات سراسری پس از انقلاب سال ۱۳۶۴را می خوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ خراسان پس از شکست مقابل تهران بدون پیروزی و با کسب فقط دو امتیاز و تفاضل گل بهتر و البته یک بازی بیشتر نسبت به آذربایجان غربی، جمعه اول آذر در ورزشگاه تختی ارومیه به مصاف این تیم رفت؛ تیمی که در انتهای جدول، رقابتی پایاپای با خراسان داشت.

جدال فانوس به دستان

آذری‌ها که از دیدار قبلشان با مازندران به خانه تکانی دست زده بودند و با تغییر مربی و فراخوان چند بازیکن جدید سعی می‌کردند از انتهای جدول فرار کنند، از همان لحظه‌ای که حمید خوشخوان در سوتش دمید، با حمایت ۳ هزار هوادار پرشور به سوی دروازه خراسان یورش آوردند، اما حملات احساسی و بی برنامه آن‌ها ره به جایی نبرد و حسین شاملو با فراری دیدنی و با شلیکی برق آسا در دقیقه ۳۵ شاگردان زردکانلو را پیش انداخت.

با شروع نیمه دوم، خراسان برای دفاع از اندوخته ناچیزش به دفاع پرداخت تا اینکه دقیقه ۷۰ جعفر الماسی روی ضربه‌ای کاشته بازی را به تساوی کشاند. پس از این گل، خراسان تمام وکمال بازی را به دست گرفت، اما سیروس بایرامی، دروازه بان ارومیه، چندین بار مانع گل زنی خراسانی‌ها شد تا این دیدار برنده‌ای نداشته باشد. با این تساوی، هر دو تیم سه امتیازی شدند و در قعر جدول ماندند.

فرار از شکست با زرنگی صیامی

آذربایجان شرقی پس از شکست خانگی هفته قبل مقابل مازندران و کسب پیروزی در دیدار معوقه وسط هفته برابر همسایه غربی اش، با کمترین زمان استراحت به مشهد آمده بود. از سوی دیگر، مشهدی‌ها که اصلا از جایگاهشان در جدول راضی نبودند، با سیستم ۳-۳-۴ قاسم زردکانلو به میدان فرستاده شده بودند.

آن‌ها که پس از چند هفته مغز متفکر خط میانی شان، محمد اعظم، را در خدمت داشتند، بازی را تهاجمی شروع کردند و درحالی که تبریزی‌ها تا دقیقه ۲۹ حتی یک بار هم به دروازه خراسان نزدیک نشده بودند، روی غفلت دفاع میانی، احد شیخ لاری، اولین گل را وارد دروازه خراسان کردند تا آب سردی باشد بر ۷ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه. با شروع نیمه دوم، زردکانلو با دو تعویض هم زمان که آن زمان کمتر مرسوم بود، شکل خط حمله اش را عوض کرد، اما بازهم هرچه می‌زد به در بسته می‌خورد.

در این دقایق، تبریزی‌ها حتی به خط میانی شان هم نمی‌رسیدند، چه برسد به زمین خراسان. درحالی که تماشاگران ناامیدانه و ایستاده درحال تماشای بازی بودند، سعید صیامی با زرنگی تمام پنالتی گرفت تا محمد اعظم آن را به گل تبدیل کند و دو دقیقه بعد هادی دزفولی با پایان بازی، تساوی یک یک را در برگه اش ثبت کرد. خراسان با این تساوی چهارامتیازی شد تا پس از هفته‌ها که به دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از آذربایجان غربی می‌ایستاد، این بار با یک امتیاز بیشتر و البته بازی برابر این کار را انجام دهد.

برف مانع سفر

در چارچوب هفته دوازدهم لیگ دسته اول قدس، جمعه ۱۵ آذر طبق برنامه، خراسانی‌ها باید در اصفهان به میدان می‌رفتند، اما بارش برف سنگین در مشهد و مسدودبودن جاده‌های خراسان مانع عزیمت این تیم به نصف جهان شد. مشهدی‌ها تا نزدیکی‌های سبزوار هم رفته بودند، اما اتوبوس در جاده ماند تا ناچار شوند برگردند.

اولین پیروزی در گام آخر

جمعه ۲۲ آذر سرانجام طلسم نبردن‌های خراسان شکست و شاگردان قاسم زردکانلو موفق شدند یک پیروزی شیرین کسب کنند؛ شیرین از این نظر که حریفشان مازندران در چند بازی گذشته اش موفق شده بود همه تیم‌های مدعی ازجمله تهران را پشت سر بگذارد و خودش را به صدر جدول برساند. خراسان که بازی قبلی اش در اصفهان لغو شده بود، این بار در خانه و در هوای سرد پاییزی با حضور ۱۰ هزار تماشاگر مشتاق موفق شد از سد شاگردان محمود سورتچی عبور کند. دیداری که با قضاوت بدون حرف وحدیث منوچهر نظری انجام شد. زردکانلو در این روز با گماردن سعید صیامی، منصور شفیعی و حسین لعل از همان ابتدا بازی را تهاجمی آغاز کرد.

محمد اعظم و اصغر جانداری هم در یک خط عقب‌تر نبض میدان را در دست گرفتند تا از زمین و هوا روی دروازه مازندران توپ بریزند، اما مرد موفرفری سنگر قرمزپوشان مازنی، یعنی پیروز جغتاپور که با دعوت به تیم ملی انگیزه‌هایی دوچندان داشت، مانع کامیابی سفیدپوشان خراسان بود. اما این مقاومت سرانجام در دقیقه ۷۶ شکسته شد تا سعید صیامی، مرد آماده خط حمله خراسان، گرمابخش ورزشگاه شود. این درحالی بود که او در نیمه اول هم روی پرتاب بلند اوت میثاقیان، تیر دروازه را لرزانده بود. با این پیروزی، خراسان شش امتیازی شد.

شکست در دیدار معوقه

درحالی که تکلیف چهار تیم صعودکننده مشخص شده بود، خراسانی‌ها جمعه ۱۳ دی دیدار معوقه شان را برابر اصفهان برگزار کردند و با شکست ۳ بر ۱ به کارشان پایان دادند. هنوز ۱۵ دقیقه از بازی نگذشته بود که منوچهر نظری خطای میثاقیان را پنالتی تشخیص داد تا محسن سجادیه آن را به گل تبدیل کند. درست ۱۵ دقیقه بعد بازهم همین بازیکن برای بار دوم شادی بخش قرمزپوشان اصفهانی شد. شاگردان بهرام عاطف که خراسان را ناتوان دیده بودند، در دقیقه ۶۰ هم با حسن جمالی به گل رسیدند تا هر ۱۵ دقیقه یک گل زده باشند.

پس از این گل، خراسانی‌ها کمی به خودشان آمدند و سرانجام در دقیقه ۸۸ موفق شدند به وسیله سعید صیامی دروازه احمدرضا عابدزاده را باز کنند. با این شکست، خراسان شش امتیازی باقی ماند و با رتبه قبل آخر، اولین دوره لیگ قدس را به پایان رساند. دیدار معوقه دو آذربایجان هم ۲۰ دی در تبریز برگزار شد که مثل دیدار رفت ۲ بر ۱ به سود تبریزی‌ها شد تا آذربایجان غربی با چهار امتیاز به دسته ۲ سقوط کند. ارومیه اگر در این روز ۱۰ گل به تبریز می‌زد، خراسان سقوط می‌کرد.

تهران الف فاتح پنالتی‌ها

پس از رقابت چهار تیم برتر به صورت ضربدری، دو تیم تهرانی به فینال رسیدند که در ضربات پنالتی تهران الف اولین قهرمانی لیگ قدس را به نام خودش ثبت کرد و مازندران هم در مجموع رفت و برگشت با غلبه بر خوزستان صاحب عنوان سوم شد. کرمان و آذربایجان غربی هم به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

کارنامه خوب داوران خراسان

حسین تهرانی، مهدی پهلوان زاده و جمشید بیهقی، تیم داوری خراسان در اولین دوره لیگ قدس بودند که بار‌ها با قضاوت خوبشان موجب تحسین کارشناسان شدند. همه یاران خراسان: مرتضی اعتمادی، حسین امیدوار، اکبر میثاقیان، حسین رضایی، شهریار رضایی، حسین شاملو، سعید صیامی، حسین قدم سلطان، اصغر جانداری، هادی منتجبی، غلامرضا ظهوریان، منصور شفیعی، جلیل قوچان نژاد،  محمد تشکری، غلام نوروزی، هاشم رهباردار، محمود محمدنژاد، رضا جاهدی، حمید قاسم زاده، محمد اعظم، کاظم غیاثیان، فریدون مهریار، حسین لعل، حسین دیهیم، حسین رضایی، سعید جوشش، امیر جلالیان و رضا صباحی. مربی تیم: سیدمهدی قیاسی تا هفته سوم و بعد تا پایان مسابقات، قاسم زردکانلو.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->